Cnc Teknikeri
Kişinin yasevimliığı cemiyet içinde değeri olan , kapasite, şekil ve diğer davranış biçimlerini geliştirdiği vetirelerin tümüdür.
Eğitim, önceden saptanmış esaslara bakarak insanoğluın davranışlarında belli gelişmeler katkısızlamaya yarayan planlı etkiler sürecidir.
Eğitim; kişinin davranışlarındaki yaşantısı aracılığıyla kasıtlı olarak ve isteyerek değhizmetme meydana getirme sürecidir.
Görüldüğü üzere eğitimin bir çok tanılamamı dokumalabilmektedir. Fakat, hasetmüzde çoğunlukla tercih edilen tanılamam:
“Bireyin davranışında, kendi yaşantısı aracılığıyla ve kasıtlı olarak istenilen yönde( eğitimin fakatçlarına uygun ) değhizmetme meydana getirme sürecidir.” Şeklindedir.
Bu tanıma bakarak;
· Eğitim bir vetiretir.
· Eğitim sürecinde, kişinin davranışlarının istenilen yönde değhizmettirilmesi fakatçlanmaktadır.
· Davranışlarındaki değhizmetme kasıtlı olarak gerçekleştirilmektedir.
· Eğitim sürecinde kişinin kendi yaşantıları esastır.
EĞİTİMİN SÜRECİ
Eğitimin üç omurga öğesi vardır.
1. Ammaç
2. Öğretme ve öğrenme etkinlikleri
3. Bileğerlendirmeler
Eğitim fakatçla başlar, öğretme-öğrenme etkinlikleriyle devam fiyat ve yorum ile son bulur. Sürecin bu mantığı tekmil kültürler karınin ayrımsızdır. Ammaçların içeriği ve öğrenme karınin kullanılan öğretme yöntemleri kültürden kültüre bakarak değhizmetebilir, ancak sürecin doğbeyı değhizmetmez.
Eğitim kapsamı ve tanılamamlanması açısından çok geniş bir kavramdır. Gün süresince biraşkın filozof ve terbiyeci, eğitimin ne başüstüneğuna değgin farklı farklı tanılamamlamalarda bulunmuşdolaşma. Hasetmüzde ise eğitimin kabul edilen standart tanılamamı şudur: Eğitim, kişinin davranışlarında kendi yaşantıları aracılığıyla kasıtlı olarak istendik davranış değhizmetikliği meydana getirme sürecidir. Bu tanılamamlama ekseninde eğitimin umumi hatları çizilebilir. Bu tanılamamlamanın içinde eğitime değgin bazı önemli kavramlar vardır. Özellikle “kendi yaşantıları aracılığıyla”, “kasıtlı olarak”, “istendik davranış değhizmetikliği” ve “süreç” üzere kelimeler eğitimin asıl taşlarıdır.
Eğitim, isim karınin ömür boyu devam fail bir vetiretir ve davranışlarda tadil meydana getirir. Bu davranış değişiklikleri ise kişinin kendi tecrübelerine dayanır. Davranış değişiklikleri istendik doğrusu beklentilere ve hedeflere uygun olabileceği üzere istenmedik yönde de gelişebilir. Eğitim sürecinin hizmetletilmesi ise kasıtlı doğrusu programlı ve programlı olabileceği üzere gelişigüzel de olabilir. Kasıtlı olarak meydana getirilen eğitime formal yetişek, gelişigüzel meydana getirilen eğitime ise informal yetişek denir. Elan açıklayıcı bir örnek verirsek ekol, dershane, yetişek merkezleri üzere mekânlarda verilen yetişek formal; kişinin kendi çevresinden edinmiş olduğu ve planlı programlı sıfır yetişek ise informal eğitidir. Doğrusu yetişek sadece okullardaki öğrenmelerle sınırlı değildir.
Eğitim Türleri
Eğitim türlerine bakarak sınıflandırıldığında formal ve informal yetişek yetişmek üzere iki tür ortaya çıkar. Formal yetişek okullarda ya da kurumlarda belli bir niyet ve izlence çerçevesinde gerçekleştirilir ve bu yetişek tipinin belli bir amacı vardır. Bu düzende yetişek süreci yönetimsel bir ekip ve eğitmenler aracılığıyla planlanır. İnformal yetişek ise bizatihi gelişen ölçüsüz ve programsız meydana getirilen eğitimdir ki birey bu eğitimi içtimai çevresinden gizil olarak edilir.
Eğitim Sistemi
Eğitim, bir yöntem olarak ele düzenındığında ise yetişek sisteminin üç omurga ögesi bulunmaktadır: Bunlar kaynaklar, vetireler ve çıktılardır. Memba; eğitimin beslendiği öğretmen, öğrenci, bina, tesisat, maliyet, personel üzere fiziksel unsurlardır. Süreç; ekol içinde gerçekleştirilen dersler, öğrenme yaşantıları ve ibret aktiviteleridir. Çıktılar ise bireyde eksperlik, yeterlilik, yetki, imtihan skorları üzere istenilen davranış değhizmetiklikleridir.